top of page
Court

מאמרים

Bullhorn-Icon_edited_edited_edited_edite

תביעת איזון משאבים

תביעת איזון משאבים הינה חלק ממכלול תביעות הגירושים ומתייחסת לחלק הרכושי בדומה לתביעת פירוק שיתוף בדירת המגורים. בהיעדר הסכם ממון, הסדר איזון המשאבים חל על כל הזוגות שנישאו לאחר 1/1/1974 .

יש רכיבים רכושיים שאם נוהלו נכון בעת הנישואים, לא יאוזנו בין הצדדים אף אם לא הוחרגו באמצעות הסכם ממון ויש רכיבים רכושיים שעל אף שהוגדרו בחוק כמוחרגים מהסדר המשאבים, יאוזנו לפי הסדר איזון המשאבים בהתאם לנסיבות ולראיות.


לכן, גם בזה אין פסיקה אחידה וחד משמעית, אין שחור ולבן. יש ברירת מחדל של החוק ויש מלא דרכים משפטיות להחריג או לכלול רכוש נוסף באיזון המשאבים והכל עניין של הכרת המטרייה המשפטית על בוריה, הכרת הפסיקה והתמקצעות בלתי מתפשרת בעניינים אלו.

משרד עו"ד לענייני גירושין שירלי אלמוג מתמחה בניהול תיקי גירושין ובכללם ניהול תביעות לאיזון משאבים ופירוק שיתוף בבית.


להאזנה למאמר המוקלט היכנסו:


עו"ד שירלי אלמוג

הסדר איזון משאבים הוא הסדר בענייני רכוש שחל על זוגות שנישאו לאחר שנת 73, כלומר מיום 1/1/1974.


*על זוגות שנישאו לפני 1974 חלה הלכת/חזקת השיתוף.


למעשה הסדר זה מהווה 'ברירת מחדל' של החוק, והוא קובע כי בני זוג שמתגרשים ואין סייגים אחרים שיפורטו מטה, לגביהם, הרי שהרכוש והחובות שנצברו בתקופת החיים המשותפים יאוזנו חצי חצי ביניהם.


לגבי זוגות שערכו הסכם ממון לפני או במהלך הנישואים, לא יחול הסדר איזון המשאבים מכיוון שהוא ברירת מחדל רק למקרים בהם אין הסכם ממון.


משרד עו"ד לענייני משפחה וגירושין שירלי אלמוג, מטפל כדבר שבשגרה בתביעות איזון משאבים ותביעות פירוק שיתוף כחלק מניהול תיקי גירושים. תיקים אלו מתנהלים בבתי משפט לענייני משפחה או בבתי הדין הרבניים ומשרדנו מנהל במיומנות וניסיון רב את ההליך המשפטי החל מהגשת התביעה וכן את הייצוג מול בתי המשפט ובתי הדין ומייצג נשים וגברים כאחד.


מה לא יאוזן במסגרת הסדר איזון משאבים?


יש נכסים שמוחרגים מהסדר איזון המשאבים, הכוונה שכאשר בית המשפט יערוך איזון משאבים בין הצדדים, הנכסים הבאים לא יאוזנו:


נכסים שהיו לכל אחד מהצדדים לפני הנישואים ולא הוטמעו בקשר.


נכסים שמי מהצדדים קיבל במתנה או בירושה במהלך הנישואים ובתנאי שלא שיתף במתנה או בירושה את בן/בת הזוג


גימלאות ממוסד לביטוח לאומי בגין נזקי גוף או פיצוי שמקבל אחד הצדדים בשל נזק גוף או מוות לפי חוק.


נכסים שהוחרגו מאיזון משאבים באמצעות הסכם ממון.


כמובן שלכל אחד מהסעיפים שמחריגים רכוש מהסדר איזון המשאבים, יש חריגים בפסיקה: כך למשל אם אחד הצדדים היה בעל דירה מלפני הנישואים, והצדדים חיו בדירה המון שנים יחד- אפילו שלכאורה הדירה לא תאוזן במסגרת איזון המשאבים, פסקי דין רבים החליטו שהדירה כן משותפת וכן תאוזן במקרים בהם הוכחה כוונת שיתוף, גם במקרים של מתנות וירושות שקיבל מי מבני הזוג במהלך הנישואים ואולם שיתף אותם במאגר המשפחתי, הרי ששווים יאוזן במסגרת איזון המשאבים. לכן חשוב להבין שגם בניהול תביעת איזון משאבים יש הרבה מאוד אלמנטים שחשוב לדעת ולהכיר בצורה מקצועית ומקיפה, כי לא תמיד חייבים להחיל את איזון המשאבים באופן גורף ולגבי כל רכיב צריך לדעת מה לחפש כדי להחריגו, וזו עבודה משפטית מורכבת ומדוייקת שמשרד עוה"ד לענייני משפחה וגירושים שירלי אלמוג מתמחה בניהולו.


מהו מועד ביצוע איזון המשאבים?


ניתן להחיל את איזון המשאבים מיד אם יש הסכמת הצדדים לכך עוד בטרם הצדדים התגרשו.


אם אין הסכמה לגבי המועד, החוק קובע כברירת מחדל, שאם הצדדים נפרדו פיזית ואינם גרים יחד לאחר שנה מיום שהוגשה תביעת גירושים או תביעה רכושית או בקשה להסדר איזון משאבים/פירוק שיתוף, או במועד הגירושים, או עם פטירת מי מהצדדים- יאוזנו המשאבים.


לסיכום:


משרד עו"ד לענייני משפחה וגירושין שירלי אלמוג, מתמחה בניהול תיקי גירושין ובכללם תביעות לפירוק שיתוף, תביעת משמורת והסדרי ראיה, תביעת כתובה ותביעת מזונות וניהול הליכים סבוכים ומורכבים הקשורים בכך, בעדינות ורגישות לצד מקצועיות ומקצוענות חסרת פשרות, כפי שמגיע לך! משרדנו מייצג בנאמנות ומקצועיות חסרת פשרות נשים וגברים.



הנכם מוזמנים ליצור קשר עכשיו למימוש זכאותכם לייעוץ ראשוני, דרך האתר

או דרך המייל: shirley@shirleylaw.co.il

או בנייד: 052-5258022

ונחזור אליכם בהקדם.





עו״ד שירלי אלמוג

כל האמור במאמר זה ובאתר, הינו למידע כללי בלבד ואין לראות באמור יעוץ משפטי. למטרת קבלת יעוץ משפטי אישי יש לתאם פגישת יעוץ עם משרד עו"ד לענייני משפחה וגירושים שירלי אלמוג.



כל זכויות היוצרים למאמר זה ולכל המאמרים באתר שמורות לעו"ד שירלי אלמוג בלבד ואין להעתיק, לצטט, לשכפל או להפיץ חלקים מהמאמרים או את כל המאמרים ללא ייחוס הציטוט לעו"ד שירלי אלמוג וללא קבלת הרשאה בכתב מראש לעשות כן.

כל העושה זאת חושף עצמו לתביעה בגין הפרת זכויות יוצרים.


פוסטים אחרונים

הצג הכול

להתגרש מנרקסיסט

מה זה נרקסיזם? נרקסיזם הוא מונח המתאר בהקשר הגירושין, מאפיין אישיותי שמקורו בתיאוריה הפיסכואנליטית, ומשקף בעיה של הנרקסיסט במערכת יחסים חברתית-זוגית וגם מול עצמו. משרד עורך דין לענייני משפחה וגירושין

שאלות ותשובות בעניין צוואה וירושה

יש בלבול או חוסר ידע והתמצאות בין המושגים צוואה וירושה. מאמר שו"ת זה נועד לשפוך אור על ההבדל בין המושגים, לצורך מתן מושג כללי. משרד עורך דין לענייני משפחה וגירושין שירלי אלמוג מתמחה בהכנת צוואות כדין,

חלוקת מתנות ירושות וקצבאות בפרידה

כאשר בני זוג מגיעים לנקודת האל חזור בקשר, ומחליטים להיפרד או להתגרש, מתחילה תקופת ההתחשבנות הכספית הפנימית ביניהם, וכמו שכולם יודעים, החלק הרכושי-כספי הוא החלק הכי קשה בסיום כל קשר. ברוב המקרים אין הס

השאירו פרטים למימוש זכאותכם לשיחת ייעוץ ראשונית ללא התחייבות

הטופס התקבל בהצלחה

נא למלא את הטופס

bottom of page