top of page
Court

מאמרים

Bullhorn-Icon_edited_edited_edited_edite

איך מתנהל תהליך הגירושין

תהליך הגירושין נתפש בעיני רבים כמשהו מסתורי, מפחיד, מאיים ומלחיץ. אנשים רבים 'מורחים' את חייהם בנישואים שגוועו מזמן, מתוך חרדה פנימית עמוקה להתחיל בהליכי גירושים, מעצם הצורך לטלטל את ספינת החיים ולהתחיל להתמודד עם בתי משפט, תהליכים משפטיים, ובכלל...גם הצורך לבחור עורך דין לייצוג מעורר חרדה ולחץ, ויש פעמים רבות שבחירת עורך הדין לענייני גירושים אינה מוצלחת ואז בנוסף לקושי בהתמודדות עם תהליך הגירושים, יש את מפח הנפש מבחירת עוה"ד שלא תמיד עומד בהבטחות שלו ובציפיות שלך.


משרד עורך דין לענייני משפחה וגירושין שירלי אלמוג, מטפל כדבר שבשגרה בניהול תיקי גירושין: תביעות גירושים בבית המשפט לענייני משפחה, תביעות גירושים בבית הדין הרבני, גישור לגירושים, גישור להסכמים. משרדנו מנהל במקצועיות, מיומנות וניסיון רב את ההליך המשפטי החל מהגשת בקשה לישוב סכסוך, עובר לתביעות וכן את הייצוג מול הערכאות עד סיום התיק בגט ופסקי דין, ומייצג נשים וגברים כאחד.


מאמר זה נועד להפיג את הערפל מעל המיסתורין ולתת לכם מושג ראשוני מסודר לגבי הדברים הרלוונטיים:

להאזנה למאמר המוקלט היכנסו:


עו"ד שירלי אלמוג


איך מתחילים טכנית את הליך הגירושים?


הליך גירושים יכול להיפתח באחת משלוש דרכים:


1 . גירושים בהסכמה: הולכים יחד לעו"ד לגירושים / מגשרת עו"ד- לצורך הכנת הסכם גירושים. זה התהליך הכי קצר, הכי זול, הכי מהיר והכי ידידותי.


2 . גירושים בבית הדין הרבני: אחד מהצדדים [ הבעל או האישה ] הולך למזכירות בית הדין הרבני ומגיש "בקשה לישוב סכסוך". זה פשוט מאוד, עולה 106 שקלים, והמשמעות היא שתהליך ישוב הסכסוך יתנהל ביחידת הסיוע שליד בית הדין הרבני, וחלק או כל הליך הגירושים יתנהל בבית הדין.


3. גירושים בבית משפט לענייני משפחה: אחד מהצדדים הולך למזכירות בית המשפט לענייני משפחה ופותח שם את הבקשה לישוב סכסוך.


המושג "מירוץ סמכויות"- מה זה?


בישראל יש 2 ערכאות שמוסמכות לדון בענייני גירושין של יהודים תושבי ואזרחי ישראל: בית המשפט ובית הדין.


יש דברים שקשורים בדין העיברי כמו הגירושים עצמם- הטקס- ותביעת כתובה ומזונות אישה, שהם שייכים בלעדית לבית הדין הרבני והמשמעות היא שגם אם הסמכות מסורה לבית משפט לענייני משפחה, ובית המשפט ינהל את כל התיק, הרי שבעניינים ההלכתיים- רק בית הדין יכול לדון ומכך נגזר שכל תיק גירושין שקשור ביהודים, מתנהל בחלקו לפחות בבית הדין הרבני.


יש תביעות שהסמכות הטבועה לדון בהן נקבעה בפסיקה כמסורה לבית המשפט לענייני משפחה, כמו למשל תביעת מזונות קטינים. במקרה כזה, גם אם הסמכות נתפסה לבית הדין הרבני, אם לא תהיה הסכמה של הצד השני לדון במזונות ילדים בבית הדין הרבני, הרי שתביעה זו תידון לפי בחירת הצד השני בבית המשפט לענייני משפחה.


כל הליך גירושים מתחיל בהגשת בקשה לישוב סכסוך, כבר מספר שנים לא ניתן להגיש תביעה לגירושים ללא ישוב סכסוך קודם.


כאשר שני בני הזוג מחליטים בנפרד לפתוח תיק לישוב סכסוך ואחד מהם הולך לבית הדין הרבני והשני הולך לבית המשפט לענייני משפחה, באותו יום מבלי לתאם ביניהם- זה נקרא "מירוץ סמכויות":


מי פתח תיק ראשון ואיפה? שם תהיה הסמכות לדון.


איפה עדיף לנהל את הליכי הגירושים?


ראשית חשוב להבין, הבחירה בין ערכאות רלוונטית רק לזוג ששניהם יהודים ונישאו כדת משה וישראל. לזוגות מעורבים או שאינם יהודים יש בתי דין דתיים משל עצמם ולמי שאין בתי דין דתיים רלוונטית ממילא רק הערכאה האזרחית שהינה בית המשפט לענייני משפחה.


זו שאלה שחוזרת על עצמה שוב ושוב. עד לפני מספר לא רב של שנים, הייתי עונה באופן חד משמעי: נשים-בבית משפט לענייני משפחה, גברים- בבית הדין הרבני. זו הייתה המלצה כמעט גורפת ויש עורכי דין שעדיין חושבים כך וממליצים כך.


אינני עונה כך מפני שההחלטה יותר מורכבת משחור או לבן:


1 . תלוי באיזה עיר נמצא בית הדין. יש מספר ערים שבהם הרכבי בתי הדין הרבני גרועים מאוד לנשים, ובערים אלו אני לעולם לא אמליץ לפתוח תיק בבית הדין הרבני. מנגד יש ערים בהם הרכבי הדיינים נאורים, חכמים ומאוד בעד נשים, ושם התוצאות לטובת נשים טובות אפילו יותר מאשר בבתי המשפט לענייני משפחה.


2 . תלוי בנסיבות האישיות של כל תיק. כאשר משרד עורך דין לענייני משפחה וגירושים שירלי אלמוג מקיים פגישת יעוץ והיכרות עם לקוחות, בהתאם למכלול נסיבותיהם האישיות של הפונים והבנת הרכב התביעות שלפנינו, נבחר את הערכאה המתאימה.


מה כולל טקס הגירושים?


גירושין- זה טקס הלכתי. יש דיון לפני הטקס שבו האישה מתחייבת להחזיר את כתובתה [גם אם תבענו את הכתובה, אין קשר לטקס] והצדדים חותמים על "קניין סדור", לאחר מכן אימות שמות: לכל צד יש עד שמעיד על שמו ושם הוריו של הצד המתגרש [זה יכול להיות גבר או אישה מעל גיל 18] ולאחר מכן הבעל הולך לחדר שבו יושב סופר סת"ם, וכותב עימו את שטר הגיטין. כאשר השטר כתוב, האישה תוזמן פנימה ויתקיים טקס הגירושים.

5 דקות ואתם גרושים.


לאחר הגט הולכים למזכירות, מצטלמים לתעודת הגירושים, משלמים כל אחד עבור עותק משלו ותעודת הגירושים תשלח אליכם הביתה או שתגיעו לקחת אותה בעוד מספר ימים.


האם הבעל זורק נעל על האישה או יורק עליה?


שטויות, סיפורי בדים!


אין, לא היה ולא יהיה טקס כזה בבתי הדין לעולם.


כאשר הבעל והאישה נכנסים לחדר שבו יתקיים הגט, האישה מחזיקה את הכתובה שלה בידיים, הולכת לקצה החדר וחוזרת, חוזרת על מה שהדיין אומר לה ומוסרת את כתובתה לדיין, והבעל נותן לה את שטר הגט, ואומר לה "הרי את מותרת לכל אחד".


הדיינים מסבירים לצדדים שעליהם לישון בנפרד בבתים נפרדים ואם הם ישנו באותו יום תחת קורת גג אחת הרי שהגט בטל, ושהם יכולים לחזור ולהינשא, וזהו. זה הסיפור של טקס הגט.


מה כולל תהליך הגירושים?


לאחר שנסגר תיק ישוב סכסוך ניתן להגיש תביעות לערכאה הרצויה ואז יוגשו מספר תביעות לפי הנתונים האישיים בכל מקרה לגופו, לעיתים במספר ערכאות: בתי המשפט ובית הדין במקביל.


לכל עניין שאציין כאן, יש תביעה נפרדת ותהליך משפטי נפרד: לא בכל תיק מנהלים את כל התביעות, תלוי מה המצב המשפחתי והזוגי ומה מורכבות המקרה: יש תיקים שמשרד עורך דין לגירושים שירלי אלמוג מנהל

את כל מכלול התיקים המפורט כאן ויש תיקים שבהם אין ילדים קטינים או אין רכוש או אין יהדות לצדדים ואז תובעים לפי הנתונים הקיימים.


משמורת וזמני שהות

מזונות קטינים

כתובה ומזונות אישה

גירושים או התרת נישואים

איזון משאבים

פירוק שיתוף

צווי הגנה

תביעות נזיקיות

ככל שהתיק מורכב יותר, הוא יהיה ארוך יותר ויקר יותר.


כמה עולה לנהל תיק גירושים?


אין לזה תשובה אחת, זה בעיקר תלוי בניסיון ובידע של עורך הדין. יש אנשים שמחפשים את ההצעה הזולה ביותר, וכאלו יש הרבה. כאשר עו"ד אינו מנוסה, הוא לא יודע להעריך את היקף העבודה והשעות שיושקעו בתיק והוא רק רוצה 'להכניס כסף' באותו רגע. לכן הוא יתמחר את התיק במחיר מגוחך. מבחינתך 'קנית' גירושים בזול, אבל יש פתגם שאומר " מה שבזול הוא הכי יקר"- כי יש מחיר יקר ל'זול הזה'. חוסר מקצועיות, חוסר ניסיון, חוסר מיומנות ו'התגלחות' על הניסיון שלכם. לרוב זה יתבטא גם בשירות תואם ושחיקה מהירה של עורך הדין שצריך לעבוד המון מבלי שהוא מתוגמל על כך וזה משפיע על המוטיבציה שלו לענות לכם בטלפון אפילו.


יש עורך דין ש'מפציץ מחיר' בלי קשר להיקף העבודה בתיק וללא קשר לעבודה שנדרשת בתיק וגם מחיר גבוה אינו ערובה לטיב העבודה והשירות שתקבלו. היקר ביותר אינו בהכרח הטוב ביותר.


יש עורכי דין שמתמחרים תיק באופן גלובלי, כלומר 'מחיר פיקס' ללא קשר לכמות ההליכים בתיק ולכמות הישיבות, ויש עורכי דין שגובים פר תיק, בהתאם למספר התיקים שיש לכם.


אז איך בוחרים עורך דין לענייני גירושים?


לא לפי המחיר!!!רק לפי האמינות והמקצועיות!


אל תחפשו בזול, אל תחפשו ביוקר. זה לא הקריטריון הנכון!

למה? כי זו לא אינדיקציה לשירות שתקבלו ולמקצועיות של עורך הדין. תיפגשו עם עו"ד אחד, שניים או שלושה, תציגו את המקרה שלכם ותנו לעורך הדין להסביר לכם מה הוא יעשה בתיק, ותרשמו. כמובן תשאלו את המחיר הנדרש וצורת התמחור. שימו לב לתחושה שלכם כאשר אתם יושבים עם עוה"ד: מה האינטואיציה שלכם אומרת? האם זו האישה או זה האיש שגורם לכם להרגיש בטחון שייצג אתכם נאמנה? האם אתם מדברים באותה שפה? האם הוא/היא מבינים אתכם? האם אתם מרגישים שאתם סומכים עליה/עליו?


אם אינכם בוטחים בעצמכם, לכו לפגישה עם אחות או חברה שאתם סומכים על דעתה.


התחושה הפנימית שלכם לצד הבקיאות והידע שעוה"ד יספק לכם בפגישה, והרגש שלכם- הם האינדיקציות היחידות לפיהם יש לבחור עורך דין.


בתהליך הכי חשוב, מורכב וקשה בחיים שלכם אתם צריכים שעו"ד שמלווה אתכם ומייצגת אתכם תחזק אתכם, תהיה זמינה לענות לכם על לבטים ושאלות, תכבד אתכם גם לאחר שסיימתם לשלם ותהיה מסורה לקדם את האינטרס שלכם ולגרום לכם להרגיש טוב ומחוזקים בתהליך, בעיקר כשאתם "על הקרשים". תבחרו נכון!


לסיכום:


משרד עו"ד לענייני משפחה וגירושין שירלי אלמוג, מתמחה בניהול תיקי גירושין ובכללם תביעות למזונות אישה ומזונות ילדים ותביעות למשמורת, לצד תביעות לאיזון משאבים ותביעות פירוק שיתוף וניהול הליכים סבוכים ומורכבים הקשורים בכך, בעדינות ורגישות לצד מקצועיות ומקצוענות חסרת פשרות, כפי שמגיע לך! משרדנו מייצג בנאמנות נשים וגברים.


משרד עו"ד לענייני גירושים שירלי אלמוג, מתמחה בניהול הליכי גירושין ובכללם ייצוג בתביעות הכרוכות: תביעת פירוק שיתוף, תביעת איזון משאבים, תביעת משמורת והסדרי שהות, תביעת מזונות ועוד.







הנכם מוזמנים ליצור קשר עכשיו למימוש זכאותכם לייעוץ ראשוני, דרך האתר

או דרך המייל: shirley@shirleylaw.co.il

או בנייד: 052-5258022

ונחזור אליכם בהקדם.


עו״ד שירלי אלמוג

כל האמור במאמר זה ובאתר, הינו למידע כללי בלבד ואין לראות באמור יעוץ משפטי. למטרת קבלת יעוץ משפטי אישי יש לתאם פגישת יעוץ עם משרד עו"ד לענייני משפחה וגירושים שירלי אלמוג.



כל זכויות היוצרים למאמר זה ולכל המאמרים באתר שמורות לעו"ד שירלי אלמוג בלבד ואין להעתיק, לצטט, לשכפל או להפיץ חלקים מהמאמרים או את כל המאמרים ללא ייחוס הציטוט לעו"ד שירלי אלמוג וללא קבלת הרשאה בכתב מראש לעשות כן.

כל העושה זאת חושף עצמו לתביעה בגין הפרת זכויות יוצרים.


פוסטים אחרונים

הצג הכול

חלוקת מתנות ירושות וקצבאות בפרידה

כאשר בני זוג מגיעים לנקודת האל חזור בקשר, ומחליטים להיפרד או להתגרש, מתחילה תקופת ההתחשבנות הכספית הפנימית ביניהם, וכמו שכולם יודעים, החלק הרכושי-כספי הוא החלק הכי קשה בסיום כל קשר. ברוב המקרים אין הס

הקשר בין חובות לפירוק התא המשפחתי

בימים הקשים שבהם אנו מצויים, ימי מלחמה כאשר אין אופק של סיום הלחימה או הבנה לאן פנינו מועדות, דבר אחד ברור: האזרח הקטן משלם וישלם את עלויות המלחמה, ואת הנזקים ההיקפיים שלה. הנזקים של המלחמה מחלחלים מה

תביעת שלום בית

תביעה לשלום בית מוגשת אך ורק לבית הדין הרבני, שכן רק לו יש סמכות לדון בתביעה זו ויש לו סמכות להטיל סנקציות על מי מהצדדים, בהתאם לשיקול הדעת של בית הדין. תביעה זו תוגש על ידי אחד הצדדים, לבית הדין הרבנ

השאירו פרטים למימוש זכאותכם לשיחת ייעוץ ראשונית ללא התחייבות

הטופס התקבל בהצלחה

נא למלא את הטופס

bottom of page