top of page
Court

מאמרים

Bullhorn-Icon_edited_edited_edited_edite

אפוטרופוסות על בגירים ופסולי דין

כאשר אנשים הינם מעל גיל 18 ואינם כשירים מבחינה משפטית, ימונה להם אפוטרופוס על ידי ביהמ"ש אם לא ערכו ייפוי כח מתמשך בו קבעו עבור עצמם, את מי ירצו שישמש להם כאפוטרופוס בעת הצורך.

בהיעדר ייפוי כח מתמשך, מינוי אפוטרופוס לבגיר הינו הליך משפטי המתנהל בבית המשפט לענייני משפחה או בבית הדין הרבני ובהתאם להחלטת הערכאה הרלוונטית, ייקבע מי ימונה כאפוטרופוס לבגיר ולאילו עניינים.


משרד עו"ד לענייני משפחה שירלי אלמוג מתמחה בייצוג בתביעות לאפוטרופסות וכן בהליכי ערעור על אפוטרופסות, ובכל העניינים הקשורים בכך כמו ייפוי כח מתמשך וייפוי כח רפואי:

לקריאה או האזנה של מאמרים בנושאי אפוטרופסות ונושאים קשורים היכנסו לקישור בסוף המאמר.

האזינו כעת למאמר המוקלט:


עו״ד שירלי אלמוג


באילו נסיבות מתמנה אפוטרופוס לאדם בגיר?


כאשר האדם אינו יכול לדאוג לענייניו או לקבל החלטות בענייניו ואין מי שיעזור לו או יטפל בענייניו במקומו.


יש מצבים בהם אדם מוגבל פיזית עקב נכות או מחלה, והוא מבין וצלול מבחינה קוגניטיבית אך אינו מסוגל פיזית לטפל בענייניו ואין מי שיעזור לו, ויש מצבים בהם אדם מבחינה פיזית מסוגל לתפקד אך מבחינה קוגניטיבית אינו מסוגל לקבל החלטות, או לזכור, או לתפקד במיטבו כבעבר.


יש מצבים בהם אדם אינו מסוגל לתפקד פיזית וקוגניטיבית.


כאשר אדם לא חשב מראש על המצבים הללו ולא נערך אליהם באמצעות הכנה מראש של ייפוי כח מתמשך, והוא מגיע לסיטואציה שבה הוא נזקק לעזרה, ביהמ"ש ימנה לו אפוטרופוס.


כדי להימנע ממצב כזה בעתיד, זה הזמן וזה הרגע ליצור קשר עם משרד עו"ד לענייני משפחה שירלי אלמוג, ולתאם מיידית מועד להכנת ייפוי כח מתמשך ורפואי, עוד היום !!!

מהו תהליך המשפטי למינוי אפוטרופוס לבגיר?


בגיר הוא אדם שמלאו לו 18 שנה. בקשה למינוי אפוטרופוס לבגיר מוגשת לבית משפט לענייני משפחה או בית דין רבני [בהסכמת כל הצדדים] והיא בד"כ מוגשת באמצעות עו"ד לאחר פניה מבן משפחה או אדם קרוב שדואג לאדם שעליו ממנים אפוטרופוס, ו/או במקרים של אדם ערירי, על ידי היועמ"ש.


ביהמ"ש יקבל את הבקשה/תביעה ויבדוק אם ניתן לטפל בצורכי האדם מבלי למנות אפוטרופוס שכן מינוי אפוטרופוס לאדם מגביל את חירותו וזכויותיו המוקנות. ככל שאין דרכים חלופיות, ביהמ"ש ימנה עו"ס למתן דו"ח סוציאלי ולעיתים רופא מומחה שיבדוק את מצבו הפסיכוקוגניטיבי של האדם אשר ייקבע אם הוא מבין בדבר או אינו מבין בדבר ובהתאם לכך תתקבל החלטה בדבר הצורך במינוי אפוטרופוס.


כמו כן תיבדק זהות המבקש והקשר שלו לאדם עליו הוא מבקש להתמנות, ואם וככל שיש מספר מבקשים או שיש התנגדויות למבקש, התהליך יהיה ארוך ומסובך יותר.


ככל שאין לאדם מי שירצה לטפל בו ולהיות אפוטרופוס עליו, ונקבע כי יש הכרח במינוי כזה, ביהמ"ש ימנה את המרכז הישראלי לאפוטרופסות כגוף חיצוני שינהל את ענייניו של האדם.


למה מתייחסת האפוטרופסות?


אפוטרופסות מתייחסת לשלושה היבטים בחיי האדם: רפואיים, אישיים וכלכליים.


ביהמ"ש יכול למנות אפוטרופוס לכל העניינים או לחלקם, להגביל את סמכות האפוטרופוס ולהגדירה, והכל בהתאם לשיקול הדעת. האפוטרופוס חייב לפעול ביושר ולראות את טובת האדם לו מונה. האפוטרופוס חייב לפעול לשם שמירה על עניניו של האדם וככל שניתן להגיע להסכמה עם האדם עליו הוא ממונה במידה שהוא כשיר. האפוטרופוס חייב לדווח על פעולותיו לאפוטרופוס הכללי ומקבל את שכרו בהתאם להוראת ביהמ"ש מתוך כספו של האדם.


בני משפחה המתמנים כאפוטרופוסים לרוב אינם מקבלים שכר, בד"כ מדובר בילדי האדם.


אדם שמונה לו אפוטרופוס אך לא הוכרז כפסול דין, יכול לכתוב צוואה וכשרותו המשפטית אינה נפגעת בשל המינוי.


לסיכום:


מינוי אפוטרופוס לבגיר כרוך בתהליך משפטי שיכול להיות יקר, ארוך ומייגע. בהיעדר ייפוי כח מתמשך, שהוכן מראש על ידי האדם, ובשעת צורך חס וחלילה, לא יהיה מנוס מפניה לערכאות וניהול הליך משפטי למינוי אפוטרופוס. אשר על כן עדיף להיות מוכן מראש ולהכין ייפוי כח מתמשך מראש בו אתם מחליטים היום מי יהיה האפוטרופוס שינהל את ענייניכם ובאיזה אופן, כדי שבעת צרה לא יהיה צורך לנהל הליכים אלו בבתי המשפט.ואם בכל זאת יש צורך במינוי אפוטרופוס בהליך משפטי, צרו קשר עם משרדנו כעת לתיאום פגישה.




משרד עו"ד שירלי אלמוג מתמחה בניהול תיקי אפוטרופסות, ייפוי כח מתמשך, ייפוי כח רפואי, הליכים לפי חוק החולה הנוטה למות,  מסמך הבעת רצון וחוק הכשרות המשפטית והאפוטרופסות, וניהול הליכים סבוכים ומורכבים הקשורים בכך, בעדינות ורגישות לצד מקצועיות ומקצוענות חסרת פשרות, כפי שמגיע לך!

בכל שאלה בענייני משפחה וגירושין, הנכם מוזמנים לפנות לעו"ד שירלי אלמוג ללא דיחוי נוסף לתיאום פגישה מיידית.


הנכם מוזמנים ליצור קשר עכשיו למימוש זכאותכם לייעוץ ראשוני, דרך האתר

או דרך המייל: shirley@shirleylaw.co.il

או בנייד: 052-5258022

ונחזור אליכם בהקדם.



כל האמור במאמר זה ובאתר, הינו למידע כללי בלבד ואין לראות באמור יעוץ משפטי. למטרת קבלת יעוץ משפטי אישי יש לתאם פגישת יעוץ עם משרד עו"ד לענייני משפחה וגירושים שירלי אלמוג.



כל זכויות היוצרים למאמר זה ולכל המאמרים באתר שמורות לעו"ד שירלי אלמוג בלבד ואין להעתיק, לצטט, לשכפל או להפיץ חלקים מהמאמרים או את כל המאמרים ללא ייחוס הציטוט לעו"ד שירלי אלמוג וללא קבלת הרשאה בכתב מראש לעשות כן.

כל העושה זאת חושף עצמו לתביעה בגין הפרת זכויות יוצרים.



פוסטים אחרונים

הצג הכול

רצונו של אדם- כבודו: מחשבות ועצות

הקשר בין מסמכי משולש הזהב וכבוד אחד הפתגמים השגורים בעיברית הוא "רצונו של אדם- כבודו". הכוונה היא שכאשר אדם מבטא את הרצון שלו, זה לא רק לשם האמירה, אלא לשם מילוי הרצון שלו: בין אם בעצמו ובין אם על ידי

כשרות משפטית

כשרות משפטית זוהי הגדרה שקבועה בחוק הכשרות המשפטית והאפוטרופסות ובתקנות הנילוות הקובעת שכל אדם כשיר לזכויות וחובות מהרגע שנולד עד הרגע שהוא מת. כלומר כשרות משפטית היא זכות מוקנית, די בדומה לאפוטרופסות

מהי אפוטרופסות?

אפוטרופסות זו הגדרה לקביעה משפטית המאפשרת לבית המשפט לשלול מאדם אחד את כשירותו המשפטית לפי הגדרות הקבועות בחוק הכשרות המשפטית והאפוטרופסות, ולהעניק לאדם אחר או למוסד משפטי [כמו עו"ד ממונה] או המרכז הי

השאירו פרטים למימוש זכאותכם לשיחת ייעוץ ראשונית ללא התחייבות

הטופס התקבל בהצלחה

נא למלא את הטופס

bottom of page