top of page
Court

מאמרים

Bullhorn-Icon_edited_edited_edited_edite

יפוי כח מתמשך

מדובר במסמך משפטי בעל חשיבות מכרעת לחיים של כל אחד ואחת מאיתנו: למסמך זה כשהוא ערוך כדין ומופקד, יש תוקף כלפי כולי עלמא וגם מול בתי משפט לענייני משפחה ומשרד האפוטרופוס הכללי במדינה. מסמך זה מעניק לכם את הכוח והשליטה בחיים שלכם גם בימים בהם אולי לא תהיו מסוגלים לנהל את ענייניכם בעצמכם, אם מחמת ליקוי פיזי, מנטאלי או תפקודי ומונע מצב בו תהיו חסרי ישע התלויים בחסדים וטובות מאחרים.

משרד עורך דין לענייני משפחה שירלי אלמוג רואה את קידום והפצת חשיבות הכנת יפוי כח מתמשך, יפוי כח רפואי וצוואות כשליחות מוסרית, ופועל נמרצות להנגשת המידע על חשיבות מסמכים אלו לחייכם, ולהנגשת הכנת המסמכים לכל בית וזאת באמצעות שירות הגעה עד בית הלקוחות והכנת המסמכים בבית לנוחות מירבית וללא תוספת עלות.


להאזנה למאמר המוקלט היכנסו כאן:


עו"ד שירלי אלמוג

במה בעצם מדובר?


רובנו מכירים או שמענו את המילה "אפוטרופוס". בעצם אפוטרופוס הוא אדם שבית המשפט לענייני משפחה ממנה על מנת לטפל בענייניו של אדם שכבר אינו מסוגל לטפל בענייניו בעצמו, עקב מחלה פיזית, נפשית או מנטאלית, ועל כן נדרש אדם אחר להיכנס בנעליו ולנהל עבורו את החיים.


התהליך הרגיל של מינוי אפוטרופוס [למי שלא עשה ייפוי כח מתמשך] כולל הגשת בקשה ע"י עו"ד למינוי אפוטרופוס לבית המשפט ואז ביהמ"ש ממנה במקרים רבים עו"ס וכן רופאמומחה כמו פסיכיאטר או גריאטר או פסיכוגריאטר כדי לקבוע האם האדם נזקק לממונה:

בקשה זו מוגשת בד"כ ע"י בני המשפחה הקרובים של האדם שמבקשים להתמנות עבורו באמצעות עו"ד, ובמידה שאין לו בני משפחה המעוניינים להתמנות כאפוטרופוסים, אז על ידי צד ג' שלא בהכרח מעוניין בטובת אותו אדם, אלא לעיתים בממונו, בביתו וכיו"ב. רק בסוף התהליך יינתן צו לאפוטרופוסות לגוף, לרכוש ו/או לעניינים אישיים של האדם.


ברגע שאדם הפך להיות לא כשיר משפטית, או בשפה משפטית "מי שאינו מבין בדבר" אזי כבר אין לו יכולת לקבל החלטה ואין לו אמירה לגבי זהות האדם שימונה לו כאפוטרופוס: הממונה יכול להיות אחד הילדים שלו, או זר, או גוף שימנה בית המשפט היות שלאדם עצמו אין שליטה על זהות הממונה ולא על אופן ניהול ענייניו - ואפילו שהוא לא בהכרח צלול בדעה, בכל זאת לסיים את החיים משולל זכויות יסוד ונתון לחסדי אחרים, זו לא תחושה נעימה.


המחוקק נתן אלטרנטיבה נפלאה לאפוטרופסות הזו, והיא נקראת "יפוי כח מתמשך".

זה מסמך משפטי שיש לו תוקף בדיוק כמו צו מינוי של בית המשפט, רק ללא הפרוצדורה הסבוכה של בית המשפט ואין כפיית זהות האפוטרופוס: באמצעות המסמך הזה, אתם יכולים היום, כשאתם צלולים, כשירים, בעלי יכולת תפקוד עצמאית וכוח בחירה חופשית, לקבוע מי יהיה האפוטרופוס שלכם ליום שבו חס וחלילה תהיו לא כשירים מבחינה משפטית.


ייפוי כח מתמשך יופקד באפוטרופוס הכללי לאחר שנמלא אותו יחד ו"נתפור אותו לפי המידה האישית" שלכם והוא יופעל בעתיד, רק בתנאים שאתם קובעים ומגדירים כבר מעכשיו.


ייפוי כח מתמשך מתייחס לשלושה ראשי חץ מרכזיים בחייכם: רפואי, אישי, כלכלי ומאפשר לכם להגדיר מיופה כח אחד, או יותר לכל תחום בנפרד או לכולם אם בכלל.


ייפוי כח מתמשך חשוב יותר מכל ביטוח חיים שיש לכם, מכיוון שביטוח חיים מעניק פיצוי לשארים שלכם, ואין לו משמעות באמת לחיים שלכם:


ואילו ייפוי כח מתמשך הוא ביטוח חיים עבורכם במובן של לבטח אותכם מפני חוסר אונים, חסרי ישע ומפני היותכם נתונים לחסדים של אחרים בעת פקודה: מכיוון שאף אדם אינו יודע מה יקרה לו ואיך יקרה ולמרות שאנחנו רוצים להאמין שלא יקרה לנו כלום ולכן לא צריך לדאוג לעתיד, הרי שמחשבה תמימה ונאיבית שכזו לא מנעה מהגיל לעשות את שלו, ודברים קורים באופן טבעי יותר או פחות ומשפיעים על כולנו:


לכן, בדיוק כפי שאנחנו רוכשים ביטוח לרכב למקרה שתהיה תאונה, וביטוח חיים למקרה שנמות, וביטוח רפואי למקרה שנחלה, כך בדיוק על כל אחד ואחת מאיתנו לבטח את חייו ולדאוג שמי שיטפל בנו אם נהיה לא כשירים משפטית, יהיה מי שאנחנו נבחר בהיותנו היום צלולים וכשירים, והוא ינהל את עניינינו כפי שאנו נורה כמפורט במסמך הכל כך חשוב הזה.


לסיכום:


ייפוי כח מתמשך, לצד ייפוי כח רפואי וצוואה הם מוצר חובה לכל אדם שרוצה - לדאוג לכך שאחרית חייו תהיה נעימה, נוחה ותואמת את רצונותיו מבלי להיות נתון לחסדי אחרים ולשמור על כוח הבחירה שלנו והיכולת לשמור על שגרת חיים שאנו היינו רוצים לעצמנו, גם לימים בהם לא נוכל לומר זאת עוד.


לשם הנגשת המוצר המשפטי החשוב הזה לכל בית, לכל אדם משרדנו - מספק שירות "עד הבית" לצורך הכנת המסמך, ללא עלות נוספת!


ייפוי כח מתמשך מרגע שנכנס לתוקף משפטי, תקף עד יום המוות או עד מועד אחר שאתם מגדירים במסמך, למעט בעניין הרפואי שבו התוקף ייפסק אם חלילה אדם יוגדר כ"חולה הנוטה למות" ולשם כך יש את המסמך הקריטי "ייפוי כח רפואי".


משרדנו שרואה חשיבות עליונה בהפצת החשיבות של המסמכים הללו לחיים של כל אדם, יצר מוצר פרימיום שנקרא "משולש הזהב" ומורכב משלושה מסמכים קריטיים בחשיבותם לחייכם ולשקט הנפשי שלכם:


    משולש הזה: יפוי כח מתמשך, יפוי כח רפואי וצוואה.




משרד עו"ד שירלי אלמוג מתמחה בניהול תיקי אפוטרופסות, ייפוי כח מתמשך, ייפוי כח רפואי, הליכים לפי חוק החולה הנוטה למות,  מסמך הבעת רצון וחוק הכשרות המשפטית והאפוטרופסות, וניהול הליכים סבוכים ומורכבים הקשורים בכך, בעדינות ורגישות לצד מקצועיות ומקצוענות חסרת פשרות, כפי שמגיע לך!



הנכם מוזמנים ליצור קשר עכשיו למימוש זכאותכם לייעוץ ראשוני, דרך האתר

או דרך המייל: shirley@shirleylaw.co.il

או בנייד: 052-5258022

ונחזור אליכם בהקדם.



עו״ד שירלי אלמוג

כל האמור במאמר זה ובאתר, הינו למידע כללי בלבד ואין לראות באמור יעוץ משפטי. למטרת קבלת יעוץ משפטי אישי יש לתאם פגישת יעוץ עם משרד עו"ד לענייני משפחה וגירושים שירלי אלמוג.



כל זכויות היוצרים למאמר זה ולכל המאמרים באתר שמורות לעו"ד שירלי אלמוג בלבד ואין להעתיק, לצטט, לשכפל או להפיץ חלקים מהמאמרים או את כל המאמרים ללא ייחוס הציטוט לעו"ד שירלי אלמוג וללא קבלת הרשאה בכתב מראש לעשות כן.

כל העושה זאת חושף עצמו לתביעה בגין הפרת זכויות יוצרים.


פוסטים אחרונים

הצג הכול

שאלות ותשובות בעניין צוואה וירושה

יש בלבול או חוסר ידע והתמצאות בין המושגים צוואה וירושה. מאמר שו"ת זה נועד לשפוך אור על ההבדל בין המושגים, לצורך מתן מושג כללי. משרד עורך דין לענייני משפחה וגירושין שירלי אלמוג מתמחה בהכנת צוואות כדין,

רצונו של אדם- כבודו: מחשבות ועצות

הקשר בין מסמכי משולש הזהב וכבוד אחד הפתגמים השגורים בעיברית הוא "רצונו של אדם- כבודו". הכוונה היא שכאשר אדם מבטא את הרצון שלו, זה לא רק לשם האמירה, אלא לשם מילוי הרצון שלו: בין אם בעצמו ובין אם על ידי

כשרות משפטית

כשרות משפטית זוהי הגדרה שקבועה בחוק הכשרות המשפטית והאפוטרופסות ובתקנות הנילוות הקובעת שכל אדם כשיר לזכויות וחובות מהרגע שנולד עד הרגע שהוא מת. כלומר כשרות משפטית היא זכות מוקנית, די בדומה לאפוטרופסות

השאירו פרטים למימוש זכאותכם לשיחת ייעוץ ראשונית ללא התחייבות

הטופס התקבל בהצלחה

נא למלא את הטופס

bottom of page